lördag 12 maj 2012

Syväder, trädgården får vänta

 Idag är det riktigt regnigt och blåsigt, så grävandet jag hade planerat till idag får vänta.
Istället har jag äntligen börjat sy denna väska, som jag köpte material till i Las Vegas för 2 år sedan! Jättekul!


Men repet tog slut innan jag fått den i lämplig höjd! Vet någon var jag kan få tag på sådan bomullsklädd klädlina som på bilden? Jag vill INTE ha nylonrep, de blå som en del använder.


 Trädgården betraktar jag genom fönstren idag, eller som här genom den öppna dörren, som det var skönt att stänga igen!

















Men det växer bra!

 En raps-bild till, bara för att påminna om hur vackert det är!
 Avslutar med två bilder från tulpanblomningen i Lunds botaniska i tisdags.
Nu ska jag titta på ett par program om Chelsea Flower Show på SVTPlay. Om 10 dagar är jag där!

5 kommentarer:

  1. Birgitta Nilsson13 maj 2012 kl. 00:13

    Köpte liknande lina på Jula för några år sedan. Lite mjukare än den blå syntetlinan. Hälsningar Birgitta på Tjörn

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om att det inte var ett idealiskt väder för trädgårdsaktiviteter idag men jag lät mig inte stoppas :-)

    SvaraRadera
  3. Snygg väska. Hur breda är tygerna, som du lindar linan med? Har funderingar på att testa och jag har lina liggande nån stans, men var?Hälsn. Elisabet i Järfälla

    SvaraRadera
  4. 2 1/2 ", Elisabet. Jag använde en Bali Pop, Sorbet. Inte hela gick åt.

    SvaraRadera
  5. Och jag lindar inte, jag syr, med traskanterna inneslutna.

    SvaraRadera