tisdag 15 maj 2012

Arbete pågår!

I några dagar nu har jag grävt. Jag gräver bort hallonlandet. Det har nog växt vilt i några år, och det är mycket rötter som ska bort, och penningblad...

Givetvis gräver jag med grep, för att inte störa maskarna mer än nödvändigt.

Det känns på baksidan av låren kan jag säga! Det är väldigt långt till golvet på kvällarna...

Jag håller på att skapa min allra  första köksträdgård!

 Imorgon ska det regna, så då ska jag passa på att åka och köpa virke till odlingskragar, och annat jag behöver. Ett par skor, kanske ;-)

Jag upptäckte ikväll att en av mina orkidéer har "vågiga" kanter på kronbladen på en del av blommorna. Det har jag nog inte sett förut!

3 kommentarer:

  1. Jag har tur som inte behöver bygga mina pallkragar själv. Det finns en firma i närheten som köper och säljer olika lastpallar. Stora pallkragarna kostar 60 kr- ett riktigt kap!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen billigt! Här har jag sett för 140 kr! Jag ska bygga några 120 x 120 cm, enligt "ritning" från Lena Israelssons bok Handbok för köksträdgården.

      Radera
    2. På bygvaruhusen eller stormarknaderna kostar pallkragarna ett par hundra. Fast då är de målade och snygga. Jag orkar inte pynta dem, bara det växer i dem är jag nöjd :-)

      Radera