fredag 25 maj 2012

Chelsea Flower Show, del 2

Vackra blå hyacinter!
 Klematis!
Lupiner hör till min uppväxt, i sommarstugan i Öje. Dessa kanske inte sprider sej lika mycket!
`Master Piece`är i andra sammanhang min favorit bland sytrådar...














 Det här är nästan första gången jag fotograferat på en damtoalett! Men detta var värt att föreviga!


Tänk hur det brukar vara, köa till vanliga tvättställ. Det här gick smidigt och snabbt, och alla kvinnor gick därifrån med ett leende på läpparna, ständigt sniffande på sina mjuka händer.
För det var inte bara tvålen som Heyland & Whittle sponsrade med, utan även en underbar handkräm.

Coconut, Vanilla & Blackpepper... 
Tyvärr fanns det bara i 300 ml förpackningar, och jag hade bara handbagage :-(

Men om någon vill ge mej en present någon gång... 

  

Frukosten på hotellet var helt proteinfri, så det gällde att väga upp det på lunchen! Quattro Fromaggio...mmm...

Bara under tiden jag åt lunch, fick sjukvårdsteamen hämta två kvinnor i närheten som kollapsat! Hett, som sagt! 
Jag hade en garnbutik i början av 90-talet, och beundrade Kaffe Fasset´s fantastiska stickningar.

Sedan när jag började med quilt, gick jag en workshop för Kaffe i Göteborg, och såg honom flera gånger i Houston.

Nu, när jag är insnöad på trädgård, så fanns han där också!

 In i tältet igen, där det var någon grad svalare. Begonior hör inte till mina favoriter, men dessa blad vara SÅ häftiga!
 Tulpanen `Menton`med ljus aprikos utsida och mörk aprikos eller nästan orange insida. Läcker!
 Pioner fanns det tyvärr inte så många.
 Austin-rosor fanns förstås! Denna ljuva skönhet heter Mortimer Sackler-
 En "riktig" Aurikel-teater!
Favoritens skylt var tyvärr skymd.














 För att orka gå ett varv till, och sedan promenera till tunnelbanan, tog jag mej en paus i skuggan. Som ni ser var jag inte ensam om det! 25 spänn för en kula glass var grymt, även om den var god!


Jag satt här i nästan en timme! Spanade för att se om jag skulle se några snygga "outfits" att fota, men kan lugnt säja att jag inte hittade några!


I tunnelbanan fascinerades jag av att så många var klädda i vinterkläder!
Ska lägga ut en bild på FB snart, vet inte hur jag skulle kunna få in den här...

Sista bilden! Trädgårdspynt av annorlunda slag!

Jag återvände till hotellet, med stegräknaren visandes 12 600. Nöjd och glad! Det var roligt att få se mässan, men tror inte att jag vänder tillbaka fler gånger.
Nu njuter jag av min egen trädgård igen!

1 kommentar:

  1. Ännu fler fina blombilder! Tack!Nu behöver jag inte åka dit. Ally-Marie

    SvaraRadera