söndag 20 maj 2012

Jag gräver vidare!

Idag var det för varmt att ha trädgårdsbyxorna på! Jag fick låna KM:s gamla träningsshorts istället. När jag kollade termometern vid 15-tiden var det 25,5 grader i skuggan! Inte underligt att det var svettigt...

Två av ramarna är nu på plats i trädgårdslandet. De andra två är byggda och målade. Den ena ska lyftas på plats väldigt tidigt imorgon bitti, innan KM far iväg. Sedan får jag gräva lite till för att den fjärde ska kunna få plats, dom blev ju lite stora...

Sedan återstår det roligaste: plantering och sådd!

Kanske hittar jag lite extra häftiga fröer på Chelsea Flower Show på torsdag! Jag hoppas också hitta rosa Birkie´s, som tydligen inte finns i Sverige.

Men först ska jag jobba vidare några dagar till. Smutsig men Lycklig!

1 kommentar:

  1. Oj vad du jobbar. Ska bli kul att se vad som kommer upp i dina "lådor".
    Kram

    SvaraRadera