torsdag 12 april 2012

Uppladdning

 Idag har jag laddat för morgondagen: Ikväll tar jag nattåget till Stockholm, för att tillbringa fredagen på Trädgårdsmässan! Det ska bli SÅ roligt att komma dit!

Och ladda  gjorde jag förstås genom att jobba i vår trädgård hela dagen, perfekt när det var så fint väder.

Jag gjorde nya fynd i rabatterna idag: Några Kungsängsliljor är på väg upp. De som är Upplands landskapsblomma och jag har sett dem blomma i tiotusental på Kungsängen. Jag gläder mej att för första gången ha några egna.

Jag hittade också rabarber! Det som vi har köpt för vi trodde att det inte fanns några...
Sedan kunde jag inte vänta längre, utan började gräva! En del av den största rabatten var tom, då de förra hyresgästerna tog med sej det de planterat där.

Nu grävde jag om halva den delen. Det är fin jord, men bakre halvan var proppad med stenar. Jag rensade bort en hel del. 

Nu har jag planterat de mesta av de perenner jag har köpt. Det ser ju väldigt glest ut, så jag har goda skäl att köpa mera! Tyvärr kan jag knappast köpa så mycket imorgon, det är krångligt att frakta med tåg!

På lördag eftermiddag ska jag göra något VÄLDIGT spännande, som varken har med trädgård, inredning eller lapptäcken att göra. Jag återkommer nog om det!

4 kommentarer:

  1. Hej, hej. Nu har jag hittat hit. Det var trevligt att träffas på mässan igår :-) Lycka till med ditt trädgårdsprojekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har jag kikat in hos dej också, och lagt till dej som prenumeration. Ja, det var verkligen roligt att få träffa alla trevliga bloggare!

      Radera
  2. Trevligt att träffas på mässan!
    Ha en fortsatt skön helg.
    Kram Hanna C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hanna! Vilka fantastiska bilder du har i din blogg! Jag ser fram emot flera! Åsa

      Radera