tisdag 3 april 2012

Nya blommor varje dag

Det kommer förstås nya ting varje dag i vår spännande trädgård, och idag tillkom dessa fjädrar! Givetvis behövde naturen lite hjälp på traven just här.

Jag satte dem i det okända buskage som är det första vi ser av vår trädgård när vi svänger in på gården, och dessutom när vi öppnar ytterdörren. 
Något annat jag upptäckte idag är några bedårande luktvioler. Alla säger att de doftar så ljuvligt, men det är en doft som jag faktiskt aldrig brukar känna :-(

Men söta är de! 
Scilla har vi förstås mängder av, men det är inte ofta man ser dem på så nära håll som här.

Apropå närbilder: Nästa vecka börjar jag en fotokurs i Malmö! Jag ska få låna en digital systemkamera av min son. Det ska bli spännande!

Alla foton hitintills i bloggen har jag tagit med min lilla Canon ixus 130. 
Jag tror inte jag visat mina vårkrukor ännu, men nu har de tagit sig lite mer. En julros och flera små penséer.

Imorgon ska jag så! Jag ska förså luktärter (ja, fröerna ligger i blöt nu), och Blomman för dagen. Jag har också några dahlia-knölar som ska förodlas inne. Det var många år sedan jag gjorde dylikt! 

Idag har jag förresten inhandlat lite trädgårdsböcker, Adlibris hade rabatt (häpp!)

Trädgårdsböcker till fyndpris 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar