onsdag 4 april 2012

Trassel!

Av någon anledning har jag alltid gillat att trassla upp garn. Jag köpte en låda DMC-garn på loppis för många år sedan och hade ett par veckor räddade innan jag trasslat upp och sorterat allt.

Nu har jag hittat ett nytt nöje: Att trassla upp syréner! Tur att jag tycker att det är kul, då de som finns i vår trädgård ser ut som på bilden.

Jag har ju sått och planterat idag och skulle fota det för bloggen. Men först skulle jag vara ordentlig och bära ut jorden som var över till garaget.

När jag kom ut vid 18-tiden var det vindstilla och sol. Det var så skönt att jag tog sekatören och grensaxen och tänkte tjuvstarta morgondagens uppgift att klippa hallonbuskarna.

Det gick i ett huj, och jag gav mej på syrenerna också. "Plötsligt" ringde min mobil och när jag tog upp den såg jag att klockan var 19.56! Solen hade just gått ner och det var nästan för mörkt för att jobba. Jag var så inne i min uppgift att jag knappt märkt det.

Jag skyndade mej in för att se "Trädgårdsonsdag". Helt OK, tycker jag. Men "Året i trädgården" är ännu bättre. Båda i svt.

Förresten bor vi visst inte så långt ut på landet som vi tror: Ikväll kom glassbilen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar