söndag 1 april 2012

Stilla veckan och lite pynt

Jag har tjuvstartat på stilla veckan. Jag blev nämligen förkyld i slutet av veckan och unnade mej ett par dagar i sängen. Jag sov en del och spelade Wordfeud (madamrosa för den som vill utmana mej). Men framför allt läste jag löjligt romantiska böcker och gladde mej över att fler i samma serie väntar i bokhyllan, fyndade på Erikshjälpen.

Idag kände jag mej piggare och vi for först till kyrkan och sedan till Katrinetorps Gård Det var vårt första, men inte sista, besök där. Vi åt lunch i deras Trädgårdscafé, jag njöt av en smörgås med karamelliserad brie på rågbröd.

Det fanns en ljuvlig trädgårdsbutik, där vi suktade. Lyxiga trädgårdsredskap...

 En fin antikbutik fanns också och jag köpte faktiskt ett påskpynt! Dessa små söta hönor är ett dubbelt saltkar.

En dag när vädret är bättre än idag ska jag bära in vår lilla låda med påskpynt från garaget.

Men idag vill man helst inte gå ut. Det blåser halv storm och regnar småspik. En mil härifrån har det visst snöat idag, men det slapp vi se.


 Aprilvädret kan anas på denna bild. Äggen köpte jag på Systrarna Grene i Köpenhamn i veckan. Min syster var här på besök och det var ett av alla ställen vi besökte.

Lampan har följt oss i många flyttar, hon trivs här i trädgårdsmästarebostaden - precis som vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar