fredag 20 april 2012

Dagens upptäckt: Magnolia!

Hur kan man hitta en magnolia i trädgården?!

Ja, nu står den ju inte direkt i vår trädgård, utan på en del av gården som inte är vår trädgård utan mer "allmän innergård". Men jag såg den från vårt köksfönster och rusade genast ut, lämnade disken.

Det blir första gången jag bor så att jag kan följa blomningen av en magnolia!

Jag minns annars vackra foton jag tog 1984, när jag bodde i Wien och fotade magnoliorna på Schloss Schönbrunn. Jag försöker glömma att jag stördes av en blottare! 
 I vår del av trädgården blommar inte tulpanerna ännu, men denna raring stod långt in i buskagen under magnolian.
Denna bild visar läget i vår trädgård just nu, Mitt i Verkligheten! 


Var det Kurtan som sa så?
 Hyacinten står ett par meter bort, så jag lyckades inte få med den på samma bild...
Litet hus vid skogens slut! Detta skåp köpte jag på Classicum i Svedala i lördags. I brist på växthus, tänkte jag använda mej av det. Jag testar med några växter i taget, för säkerhets skull.

Plasten som kom med skåpet ska jag ha som extra skydd om (när) det blir nattfrost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar