fredag 9 mars 2012

Inga ursäkter!

Eftersom jag troget har följt både "Biggest Loser" och "Mot alla odds", vet jag att inga ursäkter är giltiga när det gäller att motionera!

Så igår morse gav jag mej ut trots att omgivningen plötsligt såg ut så här. Det var friskt och skönt, jag kunde låtsas att det var december och glädjas åt snön!

6 rådjur på rad skuttade över vägen framför mej, så under förmiddagen kom jag mej äntligen för att beställa Rå-väck för att skydda alla vackra växter i vår trädgård. Det är ju inte säkert att dessa rådjur är lika väluppfostrade som dem på Österby, som bara åt falläpplen, inte tulpaner.

Jag lyckades få en jättestor blåsa på hälen, men det var ju ingen ursäkt för att inte ge sej ut imorse igen - jag gick i mina Birkie´s! Jag kände mej lugn, jag möter ju ingen ändå, så här långt ut på landet. Givetvis var det då just idag som jag träffade vår hyresvärd, greven, för första gången ;-) ! Jag tror han överlevde.

Idag var det så vackert att jag av bara farten gick min vanliga runda, jag hade ju tänkt korta ner den p g a skorna. Men det gick bra. Tyvärr hade jag lämnat kameran hemma och mobilen laddades ur efter denna enda bild:


Idag ska det blir 8 grader, så snön är snart ett minne blott.


1 kommentar:

  1. Usch så mycket snö. Här är barmark förutom en ishög på gården, kallt och blåsigt, brrr.
    Kram

    SvaraRadera