tisdag 13 mars 2012

I skuggan av en ros

Kan det räknas som en förbättring att sitta i skuggan av en ros och läsa en bok och fika lite? Jag tror det!

Idag behövdes det en kvilt för att hålla värmen, ibland kan det nog behövas två! Men snart kan man sitta där i linne och kjol!

Skuggan? Ja, så mycket skugga är det ju inte ännu, rosen är ganska gles, men det är lä i just det hörnet.

En av veckans förbättringar för mej är alltså att sitta här timmen mellan 14 och 15, varje dag som solen skiner och jag är hemma. Bra för själen!

Lägg gärna märke till att muggen, assietten och kvilten är som gjorda för varandra, trots att de kommer från helt olika ställen och tillfällen! Det mår jag bra av!

Jag mår också bra av att beundra snöklockorna i vår trädgård! Men ni kan tänkar er hur min ljusrosa fleecejacka såg ut efter att jag tagit dessa bilder:




Idag har jag kört det första träningspasset. Tufft men bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar