onsdag 14 mars 2012

Att vandra med sällskap

Dagens morgonpromenad blev annorlunda. Jag körde till en kompis som bor utanför Lund och vi gick i ett friluftsområde där i trakten. 5 km i en urskog, som jag inte hade en aning om fanns så nära Lund! Granskog med mossa på marken under, vackert! Det finns gott om vildsvin, räv och rådjur där, men idag såg vi bara spåren av dem.

Så lätt det var att gå, med trevligt sällskap! En timmes rask promenad med stavar. Värt att fira med en nybakad bulle ;-)

Trädet här intill finns i vår trädgård. Kan det vara valnöt? Det ligger flera valnötsskal under.

Jag gick en vända till på eftermiddagen. Då hade jag annat sällskap, en man som nog aldrig kommer att bli en vän till mej. Men jag har hört att han hade en intressant barndom, som jag gärna ville veta mer om. Även om jag inte är ett dugg intresserad av hans nuvarande karriär. Vem? Zlatan förstås, i mina öron.

Dagens läsning i solen blev denna:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9113038397

Det var en av de böcker jag beställde efter trädgårdsmässan. Klart bra! Den ska få följa med mej på mina växtresor under våren och sommaren! Och få hjälpa mej att komma fram till vad det är som redan finns här i trädgården.

Nu har också mina Rå-Väck-kuddar kommit, som ska rädda mina tulpaner undan rådjuren. Så länge gläder jag mej åt dessa:


En bukett vid TV:n och en på köksbordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar