lördag 10 mars 2012

Förbättningar

Häromdagen hittade jag arbetsboken från Itrim, i min rensningsiver. För flera år sedan gick jag ner i vikt med hjälp av dem.

Nu blev jag påmind om begreppet Förbättringar.

Istället för att plötsligt bestämma sej för att bli sundare och ändra allt på en gång: Äta nyttigt, promenera, träna m m, gå ut stenhårt och riskera att ta sej vatten över huvudet - börjar men arbeta med Förbättringar.

Varje måndag bestämmer jag nu två Förbättringar inför kommande vecka. I måndags var det att jag skulle börja med morgonpromenader. Minst 6 dagar under veckan, om det inte regnar småspik. Gärna med stavar, som jag nu köpt och gillar.

Jag skulle också ge mej på garaget, något jag skrev om i förra inlägget.

På måndag är det dags för nya Förbättringar, samtidigt som jag bibehåller de nya vanorna från förra veckan. Ett av dem kommer att bli att jag ska lägga in två träningspass under veckan, utifrån boken jag visade tidigare.

Jag har redan tidigare sagt att jag ska ge mej ett halvår för att komma ikapp mej själv, fysiskt, mentalt och andligt. Jag tror att Förbättringarna ska hjälpa mej på vägen.

1 kommentar:

  1. Va härligt det låter Åsa! Jag har själv tagit mig i kragen och förbättringar pågår varje dag. Jag har tills nu opererat axeln och tränat hårt med den. Sen tog jag tag i mina kilo och har nu gått ner 17 kg med hjälp av Itrim. tre veckor kvar på deras diet nu och sen är det att lära sig eta rätt och nyttigt! Samlar redan recept på må-bra-mat. Träningspass på jobbets nya fräscha gym 3 g pr. vecka och själen får sin del genom att tänka positivt, läsa bra böcker, umgås mera med vuxna barnen, sambon och åka bort på det som jag tycker är roligt. Det känns faktisk redan som om man är 10 år yngre och det känns jättebra. Hoppas du får njuta av den känslan snart också. Fortsätt med dina förbättringar och må bra1 Hälsa Mats :-)

    SvaraRadera