fredag 2 mars 2012

Förväntan


Igår kväll tänkte jag: "Det gör inget att jag lägger mej så tidigt, då kan jag gå upp desto tidigare och sätta igång".

Det var länge sedan jag kände sådan förväntan inför nästa dag! Och då har det inget att göra med att det är någon speciell dag idag. Bara en förväntan på vardagen.

Nu visar det sej bli en helt underbar dag! Strålande sol och vindstilla i trädgården. Vi har redan varit ute ett par rundor och tittat på allt som spirar. KM tyckte att det var dags för skyddsväst, så mycket skott som skjuts!

Jag har röjt lite i hallen, och tvättat, bara i väntan på att solen ska nå till de rabatter som ska röjas idag.

Trädgårdsmässan klarade vi av redan igår, då KM fick ett affärsmöte inställt. Men det var snabb gjort, det var verkligen en liten mässa! Men vi köpte trädgårdsredskap och några lökar, bl a Astillbe. Det fanns ingen bokförsäljning alls, så de böcker vi skulle ha fick vi beställa från Adlibris istället.

Vi körde också en sväng till Classicum, utanför Svedala. Tittade ännu en gång på deras växthus, vi har önskat ett sådant i 10 år nu! Kanske dags att skaffa ett till min 50-årsdag nästa år? Vi har redan börjat titta efter en passande plats i trädgården...

Nu kliar det i fingrarna, dags att sätta igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar