tisdag 19 juni 2012

Jag stickar igen!

Under första halvan av 90-talet hade jag en garnbutik, Mamsell, i Härnösand. Men sedan dess har jag knappt stickat alls. Under våren har jag blivit mer och mer inspirerad, mest av min bloggvän Anette . Nu har jag trillat dit rejält! Jag hoppade på ett stickmysterium Fellowship! The Shawl och det är verkligen roligt!
 Jag har precis gjort av med 100 gram av garnet, och det ska gå mer än det dubbla, så det lär vara mycket kvar.

På 90-talet stickade vi väldigt mycket med flera färger, eller struktur, och nästan ingen spetsstickning alls. Så detta är särskilt utmanande, och därför extra roligt.

Garnet jag använder är Alpacka Silk från Marks o Kattens. Idag fick jag hem en ny, extra lång, rundsticka nr 3,5 och det underlättar. Jag märkte också vilken skillnad det kan göra med stickan, denna är en Addi och jag älskar den! Billig var den också.

Nu ska jag sticka vidare! Imorgon förmiddag fortstätter jag med mitt syprojekt, återkommer om det.

2 kommentarer:

  1. Det var inget lätt projekt du hoppade på men fint blir det!

    SvaraRadera
  2. Åh så fint det blir! Och visst är Alpaca silk underbart att sticka med! Så roligt att kunna inspirera dig :o)

    Kram
    Anette

    SvaraRadera