fredag 2 november 2012

Ibland blir det inte som man tänkt sej...


Jag hittade mönstret till sjalen Light Waves, och föll pladask. Enligt mönstret skulle den stickas i Kauni Effektgarn. Garnaffären jag var i hade inte det garnet, men sa att det skulle gå precis lika bra med Noro. 
Det gjorde det inte! Färgrapporterna i Noro är alldeles för korta, så vågorna blev inte i varsin färg som det var tänkt. 
Mönstret var dock väldigt roligt att sticka, så jag gör nog en till när jag får tag på rätt garn.
Som väl är blir det ju bra för det mesta! Denna Pyttipanna som jag stickade till min dotter blev mjuk, gosig, varm och väldigt lätt - 47 gram!

Annars fortsätter jag med mina mysteriesjalar. Jag gör färdigt en ikväll, och påbörjar nästa imorgon. Jag har blivit beroende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar