tisdag 16 oktober 2012

Som att sticka ett moln!

Som så många andra svenska stickare håller jag på med många projekt samtidigt, varav en är en Pyttipanna. Mönstret finns här!
Min dotter ska ha den och har valt garnet, en öglealpacka från teetee. Det är fantastiskt annorlunda att sticka i, 9 uddar väger 9 gram!  Jag gissar att detta hekto garn kommer att räcka till två pyttipannor.
 Den här pyttipannan har jag gjort till mej själv och jag gillar den skarpt! Den är stickad i Tosh Sock, ett garn jag gärna gör mer i.

Min ljung kanske behöver lite värme? Nej, inte idag! Den här sjalen heter Semele och är designad av Åsa Tricosa. Kul att sticka! Garnet köpte jag på Litet Nystan i Stockholm.
Ena änden av Semele´n.











 Ett mysterium håller jag förstås också på med! Designern heter Kitman Figuera och mönstret finns på Ravelry.
Garnet heter Heritage Silk Paints, från Cascade Yarns. Gillar!


För övrigt håller jag också på med ett projekt som inkluderar gamla kökshanddukar. Har du några som bara ligger, så tänk på mej! Även trasiga och fläckiga är välkomna! Bilder kommer när jag hunnit lite längre...

2 kommentarer:

  1. Så snyggt med ljungen och sjalen som ligger på! Helt färgstämt! Stickar lite då och då! Dock inte så fint som du! Hälsningar Lila-Christina

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar om att Vanilla är en F1-hybrid ! Hade faktiskt ingen aning ... men när jag gick in och läste på Sävar Plant där jag skickat efter fröer ifrån stod det där också.
    Tur att du var så snabb på tangenterna !
    Tänk att man lär sig något nytt varje dag !
    Ha det så gott !
    kram/Isa

    SvaraRadera