fredag 2 november 2012

Sytid

Jag har återgått till en "princip" jag hade för några år sedan: De dagar jag är hemma ska jag sy kl 13 - 15. På så sätt klarar jag av all "nytta" på förmiddagen och tar mej verkligen tiden i syrummet, som jag mår så bra av.
Den här veckan har jag sytt kuddar av gamla handdukar. Jag har skurit till av röda också och fortsätter väl med dem nästa vecka.
Handdukarna har jag köpt på loppis, även fläckiga och trasiga går att använda!
Ett julprojekt har jag också påbörjat, här får du tjuvkika på 
baksidan!














Vad är då detta? Ingen aning!
Jag hittade den när jag laddade upp bilderna till datorn. Knäppte den nog när jag flyttade mej med kameran i handen.
Jag skulle faktiskt kunna tänka mej att ha den bilden förstorad på väggen!

7 kommentarer:

  1. Superfina kuddar1 Jag gillar återbruk :-)

    SvaraRadera
  2. Fint! Bra princip att sy viss tid, å kul att du syr igen! Passerade precis Helsingborg på väg hemåt efter liten tur söderut. Hem å sy vill jag! Kram /Ally-Marie

    SvaraRadera
  3. jättefina kuddfodral Åsa. Tänk vad man kam göra med "gamla" saker.

    SvaraRadera
  4. Jättefina kuddar. Bra tips tycker Elisabet i Järfälla

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att hitta till din blogg!
    Jättefina kuddar och vilken bra och smart princip. Jag kan tänka mig att sytiden verkligen blir av då. För några år sedan var jag väldigt antingen av eller på med mitt syende. Jag kunde sy jättemycket i perioder och så plötsligt sydde jag ingenting på många månader och på så vis kom jag hela tiden av mig och tyckte inte att jag utvecklades. Efter en syvecka bestämde jag mig för att sy lite grann varje dag, om så bara ett par stygn, just för att hålla i syendet. Jag trodde väl inte att det skulle fungera så bra som det faktiskt har gjort. Nu syr jag mycket mer och det blir bara roligare hela tiden. Dessutom får jag ju saker färdiga nuförtiden, en rolig bonus. =)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack, för en bra ide´att "återanvända" gamla kökshanddukar till kuddar. De Du har sytt ser ljuvligt vackra ut, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  7. De där lapptäckeskuddarna är mycket fina. Jag har många trasiga gamla lakan och örngott med vackra monogram på som jag känner att jag vill rädda. Nu kan jag inte sy själv för fem öre men jag kanske kan be min mamma att göra ett försök.

    SvaraRadera