fredag 13 juli 2012

När sonen ockuperat syrummet får jag sticka ett lapptäcke!

Vår son bor i mitt syrum tills han hittar en bostad i Köpenhamn (tips mottages!).

Då det är för krångligt att sy, stickar jag istället. Det här är ett bra mellan-projekt, stickar en ruta då och då. 

Alla rutor ska vara 25 cm efter blockning, och jag stickar i Lima från DROP´s. 65% Ull och 35% Alpacka. Gosigt, och trevligt att sticka med.

2 nystan räcker till 3 rutor, så det går ganska mycket garn. 
Annars kliar det i fingrarna att få börja med det här garnet! Tillsammans med 3374 andra väntar jag på den första ledtråden till sjalen Rockefeller, som jag skrev om igår Snart så!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Kompisen från Nål och Tråd och Trädgård här.
    Jättetrevligt att höra av dig!
    Din blogg ser ut som om vi absolut kan ha gemensamma intressen.

    Nej, jag har inte bokat med Dagstorps Lustgård, men jag har mejalt med Nils.
    Kan vi inte höra i morgon förmiddag så kan de kanske bli en utfärd någon gång under dagen? Mejl till mig: ann-sofie (ätt) albrekta.se
    Jag hittar inte din mejl här, så jag sänder telefonnummer när jag har din. Annars så sänd dina nummer så hör jag av mig.

    Nu skall jag ta en sista runda i trädgården
    :-D
    Vi hörs!

    SvaraRadera
  2. Vad skall dina rutor bli till?

    SvaraRadera
  3. Ett lapptäcke! Någon gång! I vanliga fall syr jag lapptäcken, men nu är ju syrummet upptaget. Vi hörs!

    SvaraRadera