tisdag 10 juli 2012

Färglösa rosor

Idag gjorde jag, KM och sonen en utflykt till Österlen. Vi har bott där innan och tycker mycket om att komma på besök igen.

Vi körde först till Jansro trädgård i Skillinge 
Jag hade sett reportaget om den på Trädgårdstoppen på TV8, och dessutom läst om den i bloggen Isas Trädgård

Jag gick omkring och njöt och fotade. SÅ vackert! Först flera timmar senare upptäckte jag att jag glömt att ställa om kameran från gårdagens svart/vita fotografering! Surt!

Svart/vita översiktsbilder från en trädgård är inte så mycket att visa, så ni får följa länkarna härovan istället...
 Jag blev väldigt förtjust i rosen ovan, ´Constance Spry´. Vacker (rosa) och starkdoftande. Rosen intill får vara anonym.
Liksom denna.
Det VAR väldigt vackert, jag lovar! Kolla hos Isa!
 Sedan bar färden till Borrby, där det är Booktown och mitt manliga sällskap ville botanisera i olika antikvariat.


Jag besökte visningsträdgården i Blå huset, och tog en hel massa grå bilder...
 Till sist upptäckte jag mitt misstag, och den rosa elefanten fick visa färg!

Resan fortsatte, jag återkommer!

4 kommentarer:

  1. Kul att elefanten blev rosa i alla fall :o)

    SvaraRadera
  2. Tycker dina bilder är vackra trots att de saknar färg!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Lizzan! Men du skulle se alla dem jag inte visar...

      Radera
  3. Instämmer med Lizzan! Ally-Marie

    SvaraRadera