fredag 25 januari 2013

Nytt sytt och stickat

Jodå, jag har haft full aktivitet 
på handarbetandet
i januari!
Men det har inte varit någon vidare fart
på bloggandet.
 
Här kommer en liten rapport.
 
 Jag har stickat klart en sjal till.
Den sista på ett tag, jag lovar!
Jag kallar den tulpansjalen, 

 Den var väldigt rolig att sticka!

Sockar har jag också stickat. 
Dessa till mej, och ett par lila till KM.
Järbo Raggi.

 Min fjärilskvilt är också klar.
Den ska bo i det rosa gästrummet 
i huset vi ska flytta in i snart.
Mer om det huset kan du läsa i min andra blogg, 

Där kan du läsa mer om vårt nya boende, 
i de första inläggen, 
just nu är det tillfällig paus
och handlar om vårt viktminsknings-projekt.

Nästa kvilt är faktiskt nästan också klar,
bara handsömnaden av lukkekanten återstår.
Det är KM:s uppgift.
 Vill du tjuvkika?


Stickningen har jag pausat från ett tag.
Istället broderar jag:
 

Kreativiteten flödar,
i väntan på flytt och inredningsprojekt!

Åsa
 

6 kommentarer:

  1. Jättefin sjal du gjort! Men har ni ingen snö i trädgården? Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Jag beundrar din sjalar. Vilket tålamod du måtte ha :-). Har du extralång rundsticka, börjar du i spetsen eller där det är bredast och är det inte svårt att hålla reda på mönstret när du stickar?
    Hälsningar Ann-Marie i Ljusdal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har en Lace-rundsticka ( spetsigare) som är 100 el 120 cm lång. De flesta sjalar jag gjort börjar vid nacken. Några smalare går från sida till sida. Denna var inte svår alls, men den rosa i förra inlägget var jättekrånglig...

      Radera
  3. Jag gillar verkligen Din fjärilskvilt. Den var romantisk på något vis, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Tulpansjalen är ljuvlig!

    SvaraRadera
  5. Hej! Kul att titta in till dig och se vilka fantastiskt fina sjalar du stickar. Vilket hantverk! Täcket var också fantastiskt välarbetat.

    SvaraRadera