onsdag 19 december 2012

Decemberstickat

Jag stickar vidare framför TV:n på kvällarna.
Under hösten har vi tittat mycket på Netflix, 
är nu inne på 8:e säsongen av
brittiska agentserien "Spooks", 
inte helt stickvänligt alla gånger!
Doc Martin är också en ny bekantskap.

Till dessa serier har jag nu stickat klart
"Mystery Shawl 29"
i design av Renee Leverington:



 Den är stickad i Madeleinetosh Lace
och väger bara 65 gram!
Jag älskar "konsistensen", 
den fjäderlätta mjukheten, 
och färgen förstås,
men är inte så förtjust i det kantiga mönstret.

Den var krångligare att sticka än det ser ut, 
mönsterrapporterna var långa och oregelbundna, 
man måste titta på mönstret hela tiden.
Det lär dröja innan jag stickar mer från den designern.

 Men jag började förstås på en ny sjal direkt!
Det här är de första varven på
Den verkar klart trevlig!

 Jag stickade ett par tofflor igår!
Idag valkade jag dem i tvättmaskinen, 
enligt instruktion, 
och dom blev lite för små!
Därför sitter jag nu och försöker töja ut dem lite, 
därav den knepiga bilden.
De skulle nog passa bättre på någon med storlek 35...

Imorse avbröt jag min frukost för att 
föreviga trädet mot himlen.
Det är vårt nya hem som skymtar där i nederkanten.
Mer om det i min andra blogg

Hoppas ni kan unna er
Julfrid!

Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar