fredag 31 augusti 2012

Jag blir glad av att sy förvaringar!


Så den här veckan har jag roat mej rejält! 
Först en necessär enligt mönster av Agneta Ekholm (agnetaquiltar@gmail.com)

Jag ska ha den som projektväska för stickningen jag just håller på med. 
Jag har lagt till "flärpen" som är till för att skydda garnet mot dragkedjan om jag stickar med ett ömtåligt garn.

I fickorna inuti kan jag ha extra stickor och annat som behövs.

I sommar har jag haft stickningarna i en likadan nesse och det har fungerat utmärkt, men jag ville ha en i ett gladare tyg.

Jag ler varje gång jag tittar på denna!


De stickningar som "vilar" just för tillfället och står på vänt vid fåtöljen, kan få bo i en sådan här tygkorg.
En av dem har t o m fickor inuti.

En halvmeter av varje tyg räcker till två korgar, med fickor om man vill ha det.

2 kommentarer:

  1. Grattis! Du är igång igen med tyger! De är fina alla 3! Visst blir man glad av att sy å fixa med tyg en liten stund helst varje dag.
    Kram Ally

    SvaraRadera
  2. Så snygga. Jag måste trä nålen!

    SvaraRadera