söndag 9 december 2012

Sommarsjal i vintertid

Jag började min blogg som rätt allmän,
men snart blev den en trädgårdsblogg
och sedan handlade den mycket om stickning!

Trädgården ligger i vila, 
men stickar gör jag fortfarande.
På senare tid har det blivit ett par raggsockar
som jag glömde fota innan jag gav bort dem.

Men jag har också fått en sjal färdig:


 

Den heter Ashton Shawlette
i design av Dee O´Keefe, 
jag hittade den på Ravelry.

Jag stickade den av sockerrörsgarnet
jag köpte i Las Vegas i höstas.
Den blir härlig att svepa in sig i till sommaren!

Annars skriver jag mest på min nya blogg


som jag startade för att berätta om vårt nya hem
som vi flyttar in i någon gång i början 
av nästa år.
Titta gärna in där!
Häromdagen hade jag en utlottning, 
som är öppen en vecka till!

Jag stickar vidare på nästa sjal, en rosa...

Glad 2 advent!

Åsa

3 kommentarer:

  1. Den var himla fin!!!
    kram
    Birgitta Stéen

    SvaraRadera
  2. Så skir och snygg.
    Och du ska sticka i rosa ;-)

    SvaraRadera
  3. Du frågade om bystmåttet på den största storleken i boken jag nämde:
    Stäörsta strolekekn heter 16 här och bystmåttet är 102 cm och höft 111cm.

    SvaraRadera